vtedy-na-zapade

Vtedy na západe...

Národné parky Utahu a Arizony som navštívila asi pred 10 rokmi. A bol to jeden z mojich cestovateľských zážitkov, ku ktorému sa v spomienkach a na fotkách často vraciam. Unikátny, nádherný a skoro neopísateľný…

3.2.2019 o 3:04 | Karma článku: 0,00 | Prečítané:  2418x | Diskusia: 5 príspevkov
talianska-versus-americka-vyletna-lod-msc-splendida-versus-voyager-of-the-seas
Jana Kapráliková

Talianska versus americká výletná loď - MSC Splendida versus Voyager of the Seas

Na zaoceánskej výletnej plavbe som bola dva krát. Raz v Ázii na výletnej lodi Voyager of the Seas vlastnenej americkou firmou Royal Caribbean International.

2.2.2019 o 22:13 | Karma článku: 5,18 | Prečítané:  2051x | Diskusia: 2 príspevky
emiraty-a-oman-moja-ochutnavka-arabskeho-polostrova-2-cast-abu-zabi-a-oman
Jana Kapráliková

Emiráty a Omán - moja ochutnávka Arabského polostrova (2. časť Abú Zabí a Omán)

To čo som si najviac pamätám z Abú Zabí je rozprávkovo krásna Veľká mešita, v ktorej ale vládne tvrdý poriadok a fakt, že bývalý šejk mal 30 detí. Omán na mňa zapôsobil hlavne krásnymi plážami, tradíciami a mestom…

20.1.2019 o 22:03 | Karma článku: 0,00 | Prečítané:  1323x | Diskusia: 4 príspevky
emiraty-a-oman-moja-ochutnavka-arabskeho-polostrova-1-cast-dubaj
Jana Kapráliková

Emiráty a Omán - moja ochutnávka Arabského polostrova (1. časť Dubaj)

Táto moja ochutnávka Blízkeho východu bola ako keď jete zaujímavé cudzokrajné jedlo- vzrušujúce, korenisté, odlišné. Veľmi zaujímavá skúsenosť, ktorú mi nevadí si znova zopakovať. Ale takého "jedlo" by som…

19.1.2019 o 23:03 | Karma článku: 0,00 | Prečítané:  1630x | Diskusia: 1 príspevok
viac-ako-znesitelna-lahkost-bytia-v-melbourne
Jana Kapráliková

Viac ako znesiteľná ľahkosť bytia v Melbourne

Melbourne v Austrálii býva často na vrchu rebríčkov najlepších miest na život. Ja som v Melbourne žila dva roky a môžem to len potvrdiť. Toto miesto ako keby bolo predurčené na spokojný život.

27.12.2018 o 0:55 | Karma článku: 6,20 | Prečítané:  2463x | Diskusia: 0 príspevkov
slovinsko-nie-je-len-lacnejsie-svajciarsko
Jana Kapráliková

Slovinsko nie je len lacnejšie Švajčiarsko

Švajčiarsko je jednou z najkrajších krajín s prírodným bohatstvom na svete, ale zároveň je jednou aj z najdrahších krajín. Chcete vidieť Alpy, ale za zlomok švajčiarskych cien? Stačí navštíviť Slovinsko.

26.12.2018 o 0:21 | Karma článku: 0,00 | Prečítané:  8776x | Diskusia: 8 príspevkov
slovensky-betlehem

Slovenský betlehem

Mám rada betlehemské jasličky - vyobrazenie znázorňujúce Svätú rodinu pri narodení Ježiška. V Rajeckej Lesnej sa nachádza skvost, ktoré znázorňuje nielen Kristovo narodenie, ale aj ľudové tradície slovenského národa…

24.12.2018 o 17:00 | Karma článku: 0,00 | Prečítané:  414x | Diskusia: 2 príspevky
advent-v-rozpravkovom-zamku-grafenegg

Advent v rozprávkovom zámku Grafenegg

Novogotický zámok v tudorovskom štýle Grafenegg sa nacháza v Rakúsku asi 14 kilometrov od mesta Krems, známeho historickým jadrom zapísaným do zoznamu Unesco. Od roku 1976 sa tu každoročne  poriada Grafeneggský…

13.12.2018 o 1:11 | Karma článku: 0,00 | Prečítané:  475x | Diskusia: 1 príspevok
ako-som-sa-na-krestanskom-stretnuti-taize-v-roku-1994-zalubila-do-mesta-pariz

Ako som sa na kresťanskom stretnutí Taizé v roku 1994 zaľúbila do mesta Paríž

V roku 1994 som sa zúčastnila s priateľkou Eliškou ekumenického kresťanského stretnutia Taizé, ktoré sa konalo v Paríži. A okrem duchovného zážitku z tohoto stretnutia mladých kresťanov som mala možnosť spoznať aj…

2.12.2018 o 23:11 | Karma článku: 0,00 | Prečítané:  355x | Diskusia: 4 príspevky
poeticke-vianocne-trhy-v-brne

Poetické vianočné trhy v Brne

Pri moje prvej návšteve vianočných trhov v Brne ma zaujalo, ako v Brne nazvali jednotlivé stánky, jedlá, alebo nápoje. Na názvy "Ne-vinná cesta", "Levanduľový švihák" a "Slovenská…

25.11.2018 o 20:20 | Karma článku: 0,00 | Prečítané:  1344x | Diskusia: 0 príspevkov
stava-sa-z-islandu-kvoli-serialu-hra-o-trony-prirodny-disneyland
Jana Kapráliková

Stáva sa z Islandu kvôli seriálu "Hra o tróny" prírodný Disneyland?

Návštevnosť Islandu v roku 2010 pred seriálom "Hra o tróny" bola asi 500 tisíc a do roku 2017 sa štyrikrát znásobila na 2 milióny návštevníkov. Ja som mala to šťastie, že som bola Islande ešte pred touto…

23.11.2018 o 23:17 | Karma článku: 0,00 | Prečítané:  1174x | Diskusia: 0 príspevkov
retz-tekvice-vinice-a-mlyn
Jana Kapráliková

Retz - tekvice, vinice a mlyn

Rakúske vinárske mestečko Retz som navštívila počas tekvicového festivalu, ktorý sa konal na konci októbra. Tekvicový festival ma bohužiaľ neočaril asi aj vďaka sychravému počasiu. Ale vínna pivnica a mlyn ma úplne…

17.11.2018 o 19:12 | Karma článku: 1,54 | Prečítané:  545x | Diskusia: 4 príspevky
ako-ma-nastastie-nic-nezozralo-pocas-mojho-vyletu-v-australskom-vnutrozemi
Jana Kapráliková

Ako ma naštastie nič nezožralo počas môjho výletu v austrálskom vnútrozemí

V Austrálii som žila 2 roky od roku 2000 - 2002 a počas môjho pobytu som precestovala veľkú časť fascinujúceho austrálskeho kontinentu. Môj prvý výlet bola dobrodružná návšteva austrálskeho vnútrozemia.

19.10.2018 o 3:00 | Karma článku: 2,43 | Prečítané:  974x | Diskusia: 0 príspevkov
ako-ma-ocarili-cicmany
Jana Kapráliková

Ako ma očarili Čičmany...

Čičmany ma fascinovali už dlho a keď sa mi naskytla možnosť ísť na jednodenný výlet na stretnutie fujaristov v Čičmanoch tak som proste neodolala.

18.10.2018 o 23:34 | Karma článku: 1,87 | Prečítané:  650x | Diskusia: 0 príspevkov
rozpravkove-hrady-bitov-a-vranov-na-rieke-dyji

Rozprávkové hrady Bítov a Vranov na rieke Dyji

Minulý víkend som navštívila hrad Bítov a Vranovský zámok, ktoré možno nazvať skutočne rozprávkové, lebo v oboch sa v minulosti natáčali rozprávky. Oba tieto hrady ležia v Národnom parku Podyjí pri Znojme na Južnej…

3.6.2018 o 7:37 | Karma článku: 2,89 | Prečítané:  996x | Diskusia: 0 príspevkov
cachtice-miesto-kde-je-aj-po-400-rokoch-citit-negativnu-energiu

Čachtice, miesto kde je aj po 400 rokoch cítiť negatívnu energiu

Hoci som racionálny človek, niektoré časti Čachtického hradu a Čachtického podzemia, kde sa podľa legiend konalo mučenie mladých žien a dievčat, vo mne pri návšteve vyvolalo bolesť hlavy a ťažobu v žalúdku.

17.5.2018 o 0:41 | Karma článku: 4,50 | Prečítané:  1810x | Diskusia: 8 príspevkov
orlie-hniezdo-nadherna-vyhliadka-nielen-pre-orly
Jana Kapráliková

"Orlie hniezdo" - nádherná vyhliadka nielen pre orly

Orlie hniezdo som po prvýkrát videla na úpätí hory minulý rok keď som sa vracala z poznávacieho zájazdu v Bavorsku. A povedala som si, že na túto vyhliadku musím ísť aj keď toto miesto má temnú históriu v osobe…

16.5.2018 o 0:56 | Karma článku: 4,77 | Prečítané:  1886x | Diskusia: 7 príspevkov
ktokolvek-si-si-harvard-a-bostonsky-cajovy-vecierok
Jana Kapráliková

"Ktokoľvek si.... si Harvard" a "Bostonský čajový večierok"

Harvardova univerzita bola založená v roku 1636 a je najstaršou univerzitou v USA. Zároveň je táto univerzita jednou najprestížnejších univerzít na svete a študovalo tu 8 amerických prezidentov a 75 nositeľov…

25.2.2018 o 19:11 | Karma článku: 1,22 | Prečítané:  511x | Diskusia: 2 príspevky
preco-ma-putnicke-miesto-lurdy-ocarilo-svojou-fyzickou-aj-duchovnou-krasou
Jana Kapráliková

Prečo ma pútnické miesto Lurdy očarilo svojou "fyzickou" aj "duchovnou" krásou?!

Lurdy patria medzi najvýznamnejšie pútnické miesta. Pútnici začali navštevovať Lurdy po mariánskom zjavení Bernadette Soubirousovej v roku 1858.

21.2.2018 o 23:51 | Karma článku: 3,42 | Prečítané:  1038x | Diskusia: 33 príspevkov
miami-beach-miestom-zabavy-v-dobe-art-deco-aj-teraz
Jana Kapráliková

Miami Beach miestom zábavy v dobe art deco aj teraz

Mesto Miami Beach leží na jednom z umelo vytvorených ostrovov, ktoré patria k mestu Miami. Keď pôjdete niekedy do Miami, určite treba bývať na Miami Beach.

20.2.2018 o 21:30 | Karma článku: 1,97 | Prečítané:  684x | Diskusia: 0 príspevkov