Zaoceánska výletná loď je ako perfektne fungujúci stroj na vode

Autor: Jana Kapráliková | 13.11.2017 o 12:51 | (upravené 19.11.2017 o 12:02) Karma článku: 5,06 | Prečítané:  1338x

Chcem vám sprostredkovať môj prvý a jedinečný zážitok z cesty zaoceánskou výletnou loďou po Ázii. Keď aspoň trochu ovládate angličtinu, alebo iný svetový jazyk, takáto dovolenka môže byť aj pre Vás to pravé orechové.

Tento rok keď som sa s kamarátkou rozhodovala o dovolenke - mali sme jasnú destináciu Vietnam, len sme sa rozhodovali akou cestovkou pôjdeme. Keďže chodíme nakupovať, ako väčšina Bratislavčanov do blízkeho Rakúska, vedeli sme, že tamojšie obchodné reťazce Lidl a Hofer majú svoje cestovné kancelárie. A na webovej stránke Hofer https://www.hofer-reisen.at/ sme našli malý poklad - 15 dňový zájazd po Ázii (Hongkong, Taiwan, Vietnam, Singapur). Cena okolo EUR 1,600  / osobu zahrňovala letenku, 2 noci v hoteli  a výlet v Hongkongu, 10 dňový pobyt na zaoceánskej výletnej lodi s plnou penziou a výlet v Singapure. Dodatočné náklady na lodi za servisné poplatky, 4 výlety z lode a nápoje nás vyšli oko EUR 500 / osobu. Proste výborná cena okolo EUR 2,100 za 2 týždňový exotický zájazd.

Jediná prekážka pri objednaní takéhoto zájazdu by mohla byť nedostatočná znalosť cudzích jazykov. Komunikácia cestovnej kancelárie Hofer Reisen bola nemčine, tiež výlety v Hongkongu a Singapure boli s nemecky hovoriacim sprievodcom. Tiež komunikácia s personálom na lodi bola v anglickom jazyku.

Ale týmto článkom som Vám chcela sprostredkovať svoj pocit a zážitky zo zaoceánskej výletnej lodi. Spoločnosť, ktorá vlastnila našu loď Voyager of the Seas sa volá Royal Caribbean  https://www.royalcaribbean.com/. Loď bola trochu staršieho dáta, bolo to vidieť hlavne na staršom vybavení kabíny (kde bola jedna vec z 21. storočia a to plochý televízor). Ale aj tak loď bola luxusná. My sme mali najlacnejšiu internú kabínu, čiže bez okna a bez balkóna, čo vytváralo trochu klaustrofobický pocit, plus sme museli stále svietiť . Ale v budúcnosti keby som znova išla takouto loďou, by som preferovala kabínu s balkónom, alebo aspoň s oknom s denným svetlom.

Loď bola obrovská, mala 15 poschodí. Na 3 poschodí bola 3-poschodová reštaurácia Sapphire (poschodie 3 - 5), veľké divadlo La Scala. Na 4 poschodí bola ľadová plocha a na 4 a 5 poschodí bolo niekoľko reštaurácii. Na poschodiach 2-5 boli aj kabíny, ale najviac kabín bolo na poschodiach 6 - 10. A potom na 11 poschodí bola samoobslužná reštaurácia Windjammer a tiež tam bolo fitness centrum a bazény. Na 12 poschodí bola paluba s lehátkami. Na 13 - 15 poschodí boli daľšie bary a iné športové možnosti. Proste neuveriteľný obrovský kolos.

Na palube bolo 3,500 návšteníkov a 1,500 ľuďí obslužného personálu. Čiže v priemere 1 zamestnanec mal na starosti 2 návštevníkov. Proste perfektne fungujúci stroj na vode. Perfektná organizácia bola vidieť napríklad pri organizovaní výletov z lode, kde personál lode dokázal zabezpečiť výlety v Taiwane a Vietname s lokálnymi cestovnými kanceláriami pre podľa môjho odhadu 80 - 90 % návštevníkov - čiže aspoň 3,000 ľudí. Na každom z 4 výletov počas plavby bolo na výber niekoľko výletov na rôzne destinácie blízko prístavu alebo s rôznym obsahom denného výletu. Každý druh výletu mal miesto stretnutia niekde na lodi -väčšinou v divadle La Scala. A potom odtiaľ sme dostali nálepku do ktorého autobusu na pevnine pôjdeme. Na 3 zo 4 zástavok počas plavby sme kotvili v prístave, na jednej zástavke sme robili takzvaný tendering, čiže loď bola príliš veľká kotviť v prístave a do prístavu nás odviezli na záchranných člnoch, ktoré slúžili aj na tento účel. Z 3,500 návštevníkov bolo podľa môjho odhadu asi 2,500 dôchodcov (hlavne manželské páry) vo veku 60 - 80 rokov hlavne z Austrálie, Veľkej Británie, USA. Okrem toho boli návštevníci (rodiny) z Čína potom niekoľko stoviek nemecky hovoriacich návštevníkov (ktorej mi sme boli súčasťou). Škoda, že Slovenský dôchodca nemá dostatočný dôchodok na takéto cestovanie, tak ako títo západní dôchodcovia. Okrem dôchodcov bola menšina na lodi - páry vo veku 40 - 50 rokov, mladomanželské páry a rodiny s deťmi. Takže občas človek mal pocit, že je tak trochu v domove dôchodcov...

Každé zo 4 zastavení na lodi malo plánované miesto pristátia ráno a čas odplávania, do kedy každý návštevník musel byť späť na lodi. Pri odchode z lode vždy personál skanoval našu kartičku návštevníka  (check-out) a po príchode (check-in) vedeli, že sme naspäť keď nám znova oskanovali kartičku. Karta obsahovala našu fotku, ktorú nám urobili pri check-in na loď prvý deň. Takže na loď sa nedostal nikto iný ako návštevník, alebo personál. Samozrejmosťou bola kontrola batožiny pri naloďovaní. Takže absolútna bezpečnosť.

Okrem výletov z lode hlavne vo Vietname, ktoré boli dôvodom, prečo som na túto dovolenku išla, som si užila na lodi najviac 4 veci:

1) Neuveriteľné výhľady (panorámy miest) z lode pri odplávaní a priplávaní

2) Bazény, lehátka a výhľady na neuveriteľne modré more na 11 a 12 poschodí

3) Výborná strava - či už obrovský výber v samoobslužnej reštaurácii, alebo nádherná a skvelá strava pri večeri ala carte v reštaurácii s obsluhou

4) Výborný kultúrny program zabezpečený každý deň počas celého dňa. Program "Kompas" sme vždy dostali deň dopredu a ako malé deti sme sa tešili, čo zasa zabávací tým pripravil. Medzi iným sme počas večerného programu videli napríklad ľadovú šou, výbornú sopranistku, 3 víťazov Ázijskej superstar, jedného z najlepších hráčov na ústnu harmoniku na svete. A tiež riaditeľ zábavy pôvodom z Veľkej Británie bol veľmi vtipný, že sme a vždy tešili na jeho úvodné a záverečné komentáre programu.

Proste táto exotická plavba zaoceánskou výletnou loďou bol neuveriteľný zážitok, ktorý dlho zostane pod mojou kožou a ktorý odporúčam každému. Ale obrázky povedia omnoho viac ako moje slová....

Na náramok treba myslieť, Rusko nemôže zájsť ani na viedenské vianočné trhy

Pavol Rusko je siedmym občanom, ktorý dostal monitorovací náramok bez odsúdenia.